Storskrald

Storskraldsordningen er en af foreningens hovedaktiviteter

Ordningen har til formål at give foreningens medlemmer (KUN medlemmer) mulighed for på let måde at slippe af med deres storskrald fremfor at skulle køre det selv til KARA’s genbrugsplads, men kan nøjes med at stille det frem på de angivne pladser nær boligen.
De 4 årlige opsamlings-mandage annonceres ved udsendelse af nyhedsbrev, samt her på hjemmesiden hvert forår før første opsamlingsdag i april.
I ordningen indgår omdeling af et antal papirsækker til hver parcel, som benyttes til komposterbart affald (græs/blade/haveaffald), mens grene og stød blot lægges ud.

Bemærk at kun papirsække er tilladt til komposterbart haveaffald (køb evt. flere selv el. lån af naboen)
– ALT haveaffald skal i Papirsække. Haveaffald i plastsække, tørt eller vådt SKAL omlæsses til papirsæk eller bortskaffes på anden vis.

Vi kan naturligvis kun opfordre til at man komposterer selv i det omfang det er muligt.

Desuden må I gerne se om der i bunkerne skulle være noget som I lige står og mangler – jo mindre der er at køre væk, des billigere bliver det!
Vent gerne til søndagen før opsamlingsdagene med at stille tingene frem og ompak svinende eller lugtende ting i anden emballage.

TAG HENSYN!